nu har man varit med om det..

Allt har sin första gång antar jag, nu har vi avverkat första maginfluensan med Maja. Det var en trist natt..
Liten liten maja kräktes plötsligt kl halv 2 och sen gång på gång till 6 ungefär. Kl 8 gick jag upp o ringde dagis, då var hon bättre och kom skuttandes med men kräktes då igen av chocken typ.

Sen har vi sovit förmiddagen och halva em/kvällen.. Vi hade inte mycket gott inhandlat så det har inte blivit mycket i magen på fröken, jag har inte heller tvingat henne. Skulle nog behöva dricka lite mer dock..

Så nu får vi se då, när det slår till på oss.. influensan kommer från dagis och har varit snabbt avverkad men rätt aggresiv. Maja har ju gosat en del med mig med idag, kan ju inte låta bli liksom =)
Det blir som det blir, hur som helst. Jag ska nog klara av det isåfall.. bara inte maja behöver med, hon var så duktig i början men blev mer och mer rädd var gång det var dags att kräkas igen, hon ville verkligen inte och var så trött så trött.. Det var svårt att se henne så, o vara så hjälplös.

Nu är hon iallafall bra igen, vi får vara hemma ett par dar bara så är snart allt som vanligt igen.

L


Kommentarer
Postat av: Madde

Du får allt ge henne en krya-på-dig-kram från mig :)

2010-03-04 @ 19:49:50
URL: http://maddepadden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0