dagens tips

Städning.. tipset för att få det gjort och det fort: Var förbannad.

Skit vad det går om man är lite arg, det blir både tvättat, dammsuget, diskat och skrubbat..
Dagens måltavla var katterna.. nån av dom har pissat i badrummet igen, på kläder, matta o tidningar.. skitkatter!
Jag som hade skurat hela rummet bara för ett tag sen, tvättat mattor o allt.. =(

Nä, nu får de vara ute. Inte så kallt nu så det ska gå bra att de är ute igen om dagarna.


I morse var jag med om nåt nytt, jag var frisk =) Har aldrig aldrig hämtat mig så fort efter en maginfluensa. Hade förberett mig på dagar av svårt att äta o komma igång. Men efter en liten sovmorgon, till 9.30 tror jag, så kunde jag lätt gå upp o känna mig helt återställd. Maja har ätit bättre idag med, magen ser fin ut så i morgon får hon gå tillbaka till dagis igen =) Hon har längtat.

o så.. Grattis till min svägerska som fyller år idag!



Sen har jag fått en finne på hakan/kinden som är eländig, tycker synd om mig.. länge sen man hade en sån som tur är.. Maja tyckte jag skulle åka till sjukhuset med den där, hon förstår mig =) så hemsk är den.. haha

Majas dille annars just nu, packa ner alla leksaker i olika väskor, plastbackar, påsar.. bära runt, tömma ut..
det blir stökigt stökigt.. men hon har ju roligt.. får plocka miljoner pärlor sen bara.. i golvspringorna...
Nu diskar hon, sist gick ett av mina fina glas sönder.. nu skulle hon bara ha plastmuggarna lovade hon. =)

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0