dags för en uppdatering kanske..

Tiden går, bloggande har inte varit direkt prioriterat. Vi har gått igenom begravning och operation nu.. som om det inte var nog så gick K:s mormor bort i helgen. Vila i frid kära mormor.
Sorgen efter svärfar är fortfarande svår, speciellt för K. Han har inte bearbetat det klart ännu, är fortfarande på gång att ringa honom då och då..

Däremot har K fått diagnos på ADHD, börjat medicinering och är en mycket piggare och gladare person. Det känns jättebra för oss alla.

Och så operationen av Milly.. Det är nu precis 1 vecka sedan. Allt har gått så mycket bättre än jag kunde föreställa mig. Hon har mått jättebra, tror det läker finfint =) Svårt att veta då tejpen inte får tas bort än helst på en vecka..

Vi jobbar med tomten och allt "skrot" som står på gården.. det för med sig stora röjningar inomhus med, känns befriande att bli av med saker =)

Snart får vi goda grannar i vårt hus, måste bara snygga till lite åt dem, måla och så.. så vi har att göra och jobbar på så gott det går.. Ja K jobbar som en galning, en glad galning =) men jag är lite hindrad av en som gärna vill bli buren och vara med och en större tjej som kan hitta på precis vad som helst, livsfarligt eller inte.. samtidigt som hon pratar och frågar öronen av mig ;)
Vi får underbara kommentarer från henne hela tiden:
(klappar morfars tunna hår)
"Jag tycker det är gulligt.. du har iallafall mycket skägg"

(kollar i leksakskatalog med mig)
Maja: "Det är en godispåse"
Jag: "nej det är simkuddar"
Maja: "Nej det är en godispåse"
Jag: "nej simkuddar, såna man har på armarna när man badar"
Maja: "Nej sluta tjafsa, det är en godispåse!!"

(och den bästa.. i duschen med H)
"Men H, vilka små tuttar du har!"
(kan tilläggas att det inte stämmer. När jag frågade senare om detta om vem som har stora isåfallså var det H:s man, tyckte hon.. :S)


Nåja, inte mycket till inlägg, har svårt att fokusera då jag har sprängande huvudvärk.. hoppas det går över snart, har haft galet ont de senaste dagarna...
Något blev det iallafall.. senare när jag fått ordning och reda omkring mig, är pigg och fräsch ;) så kommer en till ny blogg.. en syblogg..

sommar och sol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0