10 helger eller 70 dagar

Det blir mindre o mindre tid kvar innan det blir bebisdags.. Nu är det 70 dagar till BF. 10 helger.. 10 helger att jobba på att få till det här hemma.. sen blir allt lite svårare och det som inte är gjort kan man räkna med läggs på is ett tag.

Vart är då Paniken, eller PANIKEN! ?
Jag är inte sugen på nåt, får inget gjort, bara trött o trött..

Försöker räkna lite på vad som ska/bör göras och hur lång tid det kan ta..

- Vårt sovrum uppe
   spackla väggen en sista gång, måla eller om vi hittar tapeter, 2 element ska monteras, bygga in sockeln under fönstret, el, belysning etc..
- Majas rum uppe
   En dörr, lister, element, el, måla skrivbord, måla säng
- Flytta köket uppe
   montera ner det gamla, flytta avlopp o vatten, montera upp en del av det igen
- Ytterväggen uppe
   Regla upp, isolera, gips, spackel, tapet. Mura runt fönstret.
- Nytt barnrum uppe
  regla upp för nytt sovrum, förbereda för el, gips, tapet
- Bygga bokhyllor uppe
- Bygga igen sockeln under alla fönster och runtom
- Lite kvar i badrummet uppe men ingen panik..
- Trappen, trappräcke
- Tapet på väggar
- Helst lampor uppe vid bjälkarna
- Slipa golvet vore en bonus innan möbler ställs på plats
- Bygga säng till sovrummet
- Skaffa soffa, flytta upp TV:n
- Möblera =)

- Syrum nere, flytta in allt, sortera, hyllor/skåp, el till maskinen
- Hallen nere, lite ordning på möbler och vad som ska vara vart när symaskinen försvinner
- Kök, bygga in o isolera cisternen, ett element till bakom soffan
- Undervåningen, isolera klart taket, frigolit, fogskum, isolering, gips..

Sen är det bara lister o småsaker kvar i nästan alla rum ;)

Nä, vi hinner inte allt va? =) Men jag skulle behöva komma upp i sovrummet snart, så jag får sova i egen säng, eller Maja sova i egen säng... Måste ha garderober och så, eller använda klädkammaren, när det ska packas upp babykläder här nere vid skötbordet.
... och så sitter jag bara här helt matt o tittar... det är jättesvårt att börja med nåt, nåt som jag klarar av..

MEN, jag är glad för att ha fått en Massa! dukar av Foodstore. R ville inte ha dem, de är i grönt o orange, en riktig skatt =) man kan ju sy om dem till annat, tjockt härligt tyg. Tack! (ibland kan nämligen såna saker inspirera mig till annat, man får lite lust att lyfta på baken o fixa med nåt)

Nu är det snart dagisdags, kanske en frusen snutta där ute.. bäst att gå lite tidigare.

L, undrar verkligen vart paniken är?????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0