bläbläsnö

(Maja och bästisen på dagis är knasiga och leker blä-blä-leken, allt heter blä-blä)

Hu för snön. Det är ett skit, riktigt ordentligt.

Bor man i lägenhet o inte behöver oroa sig för skottning, inte har bil eller så då kan det väl vara fint med snö. Men när man har mer än en halvmeter snö på hela tomten + en enorm snövall så man inte kommer ut, då är det inte kul. Jag kan dessutom inte gå bra i denna snö, vill inte ramla, och det är väldigt tungt. Andas som en skrämd undulat bara jag kommit ner på marken ändå..

Så är det skitkallt med, volvon och lastisen startar inte i minus 20.. och då är det inte roligt att leta sladdar, värma dieseltankar, skruva med traktorer och allt skit som måste göras.

NÄ, ge mig vår!


Själv ligger jag som en lam groda på golven och torkar, slipar o oljar in =) fint blire!
K har varit ute hela dan utom 2-3 timmar när jag tog en tuppis idag.. stackarn, han är nog rätt frusen nu..

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0