Pengar!!

Grrr! jag är så trött på det här! Jag vill ha pengar!
Vete tusan vart pengarna tagit vägen, eller har vi inte fått några? känns inte så.. Tyckte vi hade mer förr.. för nåt år sen eller så.
Nu är det iallafall tomt på kontot igen och det är bara 10:e. Snålar och snålar.. det är så trist.

Iof bygger vi ju lite nu och det går åt pengar till tapeter, färg och så men inte så himla mycket. Elräkningen är inte så galen heller då vi snålar på värmen nu och inte har några hyresgäster heller..

Tänk för några år sen, innan Maja då vi hade hus, lokaler och lägenhet uthyrd, då hade vi elräkningar på 15000 i månaden, vintertid, och ändå över säkert 3000 till Harrys.. då hade vi kul minsann. Iof var det väl det vi la pengar på, kläder har jag aldrig gjort av med nån förmögenhet på.

K jobbade väl lite vid sidan av då om man säger så.. innan vi startade aktiebolaget. Då var det mer mindre jobb, restauranger och bilar som gav pengar i fickan som vi inte har nu. Restaurangjobb iof, men inget i fickan =( Måste vara den stora skillnaden.

Nä, om K bara kunde ta ut lön och jag med (har lön nu men mammapeng blir det ju sen) så blir det nog lite skillnad. Då kanske vi till och med kan börja spara lite =) sånt gillar jag =)

Nä, nu är det skralt i kassan, tror dock jag får mina skattepengar om 3 veckor, hoppas hoppas =)
Så får vi väl sälja lite grejer igen, har ju en del som vi inte behöver..
Jag har en mobil och en päls över, nån som vill köpa? ;)

Får panta burkar eller nåt.. eller bara fortsätta snåla lite till.. Snart är vi rika som troll! Jihoo!

L

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pengar, det ständigt återkommande... Tycker inte om det. Jag får ju min första lön snart. Hehe för typ tre dagar eller nåt :S inte mycke o hänga i granen.

2009-11-11 @ 10:06:50
Postat av: Madde

Pengar, det ständigt återkommande... Tycker inte om det. Jag får ju min första lön snart. Hehe för typ tre dagar eller nåt :S inte mycke o hänga i granen.



Glömde ju skriva att det var jag :)

2009-11-11 @ 10:07:33
URL: http://maddepadden.blogspot.com
Postat av: Lena

Kaj fixade lite åt mig =) det lönar sig att klaga, hehe =)

Du Madde får fira din första lön!

2009-11-11 @ 11:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0