Majas rum

Jo, vi har ju jobbat lite i helgen med Majas nya rum.
Runt sängen, där sängen ska stå, blir det panel på väggen, så att små fingrar inte ska ligga och pilla på tapeten och göra fula märken osv.. panelen har K sågat och fräst, pappa spikade upp den och i lördags grundmålade jag..



I söndags målade jag den igen, med toppfärg. Bör nog göras en gång till sen..

K tapetserade under tiden, i det andra hörnet, där bokhylla och sekretär ska stå. Vi valde en enfärgad röd efter mycket funderande, och med begränsade öppna affärer.. Musse Pigg tapet, kallar vi den ;) Hade tänkt en rosa med prinsessor men hittade ingen just sån och den med fjärilar var tunn och papprig.. denna är tjock och lite sammetsmjuk =) Tror det blir mycket varmt och ombonat =)



Sen är det bara resten kvar.. ;)
Tapetsera i andra hörnet, ovanför panelen. Sätta in ett fönster ut mot hallen och takfönstret, för att få in mer ljus. Bygga elementskydd. Sätta in ett element till. Sätta in en dörr. Golvlister. El-dosor. Kanske slipa golvet.. och så möblera =) (fast säng, sekretär och stol ska lackas)
Så det är en del kvar ändå, och jag kan inte göra det själv..

Annars så ser det ut såhär hemma hos oss, utanför våra sovrum, i det hörn dit köket ska flyttas.. så ni ser att det är inte riktigt klart nånstans...



Ser ni julstjärnan där uppe i fönstret, den har hängt där i 5 år nu tror jag =)
(Har spacklat och målat runt glasblocken där ovanför badrummet =)

Bara resten kvar.. som sagt...

.


Kommentarer
Postat av: Madde

Mysig tapet, tror hon kommer uppskatta den mer än prinsessor om några år ;) Jättefint tror iallafall jag att det kommer bli :D

2009-11-02 @ 21:44:55
URL: http://maddepadden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0