5 november 1989

Konstigt att det kan har gått 20 år i mitt liv, att jag kan tänka tillbaka 20 år, och komma ihåg.
Nu får jag dessutom ihop det lite bättre, hade trott att det var -86 det hände men det var ju -89, tre år senare vilket då skulle stämma..

Jo så här är det.

Min kusin dog i leukemi -89 alltså 20 år sedan nu, nu den 5:e. Helt otroligt bara det, att tiden gått så långt.. Har på nåt sätt trott att det var -86, men jag blandade nog ihop det med vår flytt från Jämtland som var då. Och olyckan i Tjernobyl som också har varit en tanke i det här.
När jag var liten fattade jag inte så mycket om vad som sas, det sas nog inte ens så mycket som var menat för mina öron men jag fick en uppfattning om att det kan ha varit så att tjernobyl orsakade att A fick leukemi. Det gick mycket "stoff" från olyckan in med vindar just över Jämtland. Kanske kanske inte var det orsaken, sånt får man ju aldrig veta..

Nu har det gått 20 år sen, min tanke häromdan var  "han är ju fortfarande bara en pojke". A var 1 år yngre än mig, han har en syster som är ytterligare 1 år yngre och vi var ett litet gäng, vi kusiner. Fast lekarna blev ofta lite galna och våldsamma minns jag, eller så var jag lite feg av mig som vanligt bara =) De hälsade på oss nån gång sen vi flyttat ner till Kumla, men annars tappade vi väl kontakten lite de 3 åren vi var ifrån varann.
Nu är vi andra 30 och 32.. men han är en pojke.. det är lite orättvist.

Oj så ledsen jag var när han dog, och många år efteråt. Har mina minnesbilder än, har många ggr önskat att få se hur han hade blivit som vuxen, tror vi hade varit lite lika han och jag. Som en bror.

Minns vidare.. tänker på honom och de som lämnades ensamma efter ett barns död. Som mamma själv fattar jag inte hur de klarade det, men det var inte lätt heller har jag förstått.

Nu ska jag inte skriva mer om det, det blev lite rörigt. Ville bara ha en minnesanteckning om de 20 år som gått..

Kram och sov gott

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0