baby baby

Lite kan jag väl skriva om vår lilla baby i magen =)

var på UL som sagt i tisdags, läkaren var riktigt trevlig, men det var en morgontid så kan var kanske laddad och ostressad, gången innan var han ju 45 min sen.. kan göra vem som helst kort och tråkig..

Nåja, denna gång kollade han magen på mig igen väldigt grundligt, 1 timma och 15 min tog det, blir lite varmt och otäckt på nåt vis med ultraljudsmanicken efter ett tag, lite ont gör det med när han trycker och far runt på magen.

Pluttis växer iallafall perfekt, alla organ är precis som de ska vara, alla fingrar och tår finns där, vatten i lagom mängd, alla mått helt efter konstens alla regler. Har huvudform som mig =) Rätt omfång, kanske lite smal över tinningarna, som jag är.

Jag fick veta vad det är för sort =) Håller det lite hemligt bara ett tag till, känns som jag vill det. Vi har bestämt namn, K och jag, och allt är helt helt perfekt och precis vad jag önskade mig mest av allt!

Det är dock inte helt säkert att den skuggan som sågs vid sidan om näsan inte är något men läkaren trodde inte det var något, isåfall bara ytterst lite. Det är just den sida som är väldigt svårt att komma åt att se, och armen dyker dessutom upp och döljer lite. Själv tyckte jag inte mig se något konstigt, fick ju se 3D bild denna gång med och det ser ut som en perfekt liten bebis.

Hursomhelst ville jag inte ha nån mer undersökning nu, är läppen lite delad vid födseln så tar vi hand om det då. Jag tänker inte förbereda det nu innan. Jag tror inte det är nåt men vet att det går att ordna om det skulle vara så, känner mig helt lugn =)

Ja, nu njuter jag av den här tiden, magen är inte så stor än, jag har inte haft nåt vidare ont av foglossning på ett tag, järntabletterna verkar göra mig piggare. Allt är riktigt bra.

Nästa vecka är det besök hos barnmorskan, ska bli intressant att se om jag går upp i vikt, känner mig lite klen.. men äter rätt mycket onyttigt =) Skönt att få äta vad man vill, fast behöver kanske mer än smågodis iof....

L o bebis M.....

Kommentarer
Postat av: Madde

Så mysigt, men så där kan du ju inte skriva. Vem vill veta nu då? :P hehe.

Härligt att bebisen ser perfekt ut :D

All lycka från mig.

2009-12-10 @ 09:20:16
URL: http://maddepadden.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hihi.......Lycka till ...

2009-12-10 @ 20:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0