: Påsk :

Då jag pratade med "Schabban" via msn och insåg att det skulle kunna komma påskkärringar en dag som denna.. ops, dags att fixa godis och snygga till stället =)

Hemma när jag var barn... gick vi påskkärring på lördagen, påskafton. Här vet jag inte.. det kan nog komma nån på skärtorsdan.. såg två på tisdan i Ljungsbro?
Så lite snabbt.. sydde Maja och jag en outfit til henne. =)
Jag gjorde en förra året och i år startar jag traditionen att ha en ny varje år, för det är ju så kul att få sy nåt lite hipp som happ! Det bästa faktiskt =)
Vi har inte sminkat en påskkärring än, var som ingen mening när vi inte skulle nånstans. Men kanske lördag eller den helgen mormor och morfar kommer.. Men vi ritade lite påskkort och har delat ut 2, till farfar =)




(Schabban.. hon kan ditt namn bättre nu.. men innan jag bara skriver M, så älskar jag ditt första namn =)

Här är en liten bild på årets klänning..



Här är sötis förra året =) Med lite hjälp att stå från moster..

Så, mer bilder kanske kommer om vi firar mer påsk =) Som det ser ut nu så är vi hemma, inte husvagnssemester som vi tänkte.. utan vi ska sätta foder och knutar på Bostadshuset. Köpte färg idag, beigeaktig.. vänta får ni se.. =)


Kommentarer
Postat av: madde

Så söt så söt :)

2009-04-10 @ 16:59:38
URL: http://www.maddepadden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0