MAMMAAAA

Yeejj =)

Idag när jag hämtade Maja på dagis sa fröken "Nilla" att Maja kunde hennes namn, hon hade ropat högt NILLAAA =) och de hade haft jätteroligt.
Hm, tänkte jag.. eller sa det med, hon som bara kan säga Pappa annars.. :/

Så nu ikväll har vi övat.. och såklart kan hon även säga MAMMAAA!
Och mer.. Hej, Hejdå, Tack, Hallå, och lite annat som man inte alltid förstår =) Viktigast var iallafall att hon kan säga mamma =)
Tror det har varit lite förvirrande för henne annars, Mamma och Maja. Därav att det tagit lite tid att ropa på mig. Men det har varit helt ok =) jag vet ju att allt kommer, och det har varit väldigt kul att hon kunnat säga Pappa så länge.

Annars är det en dam men så mycket vilja och envishet så jag vet inte hur jag ska kunna låta bli att bli tokig! Igår skulle hon fram bakom en fåtölj men som stog för nära väggen. Jag testade henne för att se hur länge hon skulle orka skrika innan hon gav upp och gick tillbaka den väg hon gått in men icke.. hon gav helt enkelt inte upp.

Dags för välling nu, det har varit en mycket gnällig kväll.. "trött" Här flyger möblerna omkring i ren ilska på allt som inte går frökens väg..

Mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0