helgen

Spenderades i Kumla, hemma.
I fredags åkte Maja och jag hem till mormor och morfar. K är ute på jobb i Grebbestad och Göteborg hela helgen och inte sitter vi hemma ensamma då.
Vi väntar ännu på K, kanske hinner han hem ikväll men han har inte ringt än så jag antar att de inte åkt från gbg än..

Hursomhelst.. vi har varit hemma hos mamma och pappa. Ätit god mat och plockat igenom massa saker. Jag har med mig 4 lådor med grejer hem =) tack snälla. Det är barnböcker, LP-skivor, gardiner, skolböcker, kuddar, lite leksaker, ett par gamla pumps och lite sånt.. möbler och sånt som kommer blir över när de flyttar får vi sen och vi ska ställa allt i huset, bostadshuset som vi kallar det, och göra det till ett jättefint gästhem! Är superinspirerad nu =)

Angående det, planer och så..
Jag ska göra i ordning rum åt alla våra närmaste kan man säga.. K's pappa har ju redan ett, nymålat och fint. Sen blir det ett till mamma och pappa och det stora kan bli till bror med fam, eller K's syster med fam, ett familjerum eftersom det är så stort. Nere blir det bäddsoffa för lillebror eller annan gäst.. som en idé.
Sen kan man ju hyra ut det veckovis på sommaren till rika tyskar ; ) Tror inte det är helt omöjligt att få 5000 för en vecka. Det är ju ändå ett hus på 160 kvadrat med 4 sovrum. Det blir dock senare när allt är klart.. jag ska ta ett rum i taget. Måste ju spärrmåla med oljefärg överallt pga tidigare hyresgäster............. (skräpfolk)

Nåja, helgen var väldigt bra. Jag fick mycket tid med mamma och pappa, Maja var klättrig men toppen, alla fick sina pussar! =) Hälsade på kusinen på landet, jättefint hus! och storis och familjen S, grattade lite med en liten ospännande present, hoppas du fick dig nåt bra för den!?
Och där! Jaa, där har jag ju en läsare =) =) A. Min svägerska. Jättebra ju, då kan jag fråga en massa saker om bröllop och barn eftersom du kan allt om sånt =) Du måste bara svara...  ;)
(kallar alla vidförsta bokstav ifall man inte vill bli uthängd i universum) (( sökte iof på en sak jag skrivit i bloggen på google men det ger ingen träff))

Nu sover Maja.. jag väntar på K.. tror det dröjer som sagt.. tv.. ensam mamma söker.. har inte följt det iår.. kan ju inte hinna med allt =)

Övrigt, tja.. inspirerad som jag var när jag kom hem så möblerade jag om i köket.. blev bra det med. Undar om jag får in en kökssoffa, risken är att man slår huvudet i tv:n..

Nu ska jag njuta av mina tända ljus och lugnet av en sovande illbatting =)

.. kostar på mig en Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0