Nymålat

Idag har jag målat inne i huset, gästhuset. Jag började ju där en gång när jag fortfarande var gravid, jag och K:s pappa målade nån dag, resultatet blev 2 små målade fläckar.. =) nu har jag målat lite mer..
Målar vitt på väggpanelen, har gjort nederdelen, det jobbiga sen blir taket.. det är ju panel så det är inte lika lätt att rolla..
Spärrmålar ju nu, med oljefärg alltså, och det luktar lite starkt.. Men jag tycker det blir jättefint!

Ska bli roligt att få inreda sen.. vi har ju sparat på oss en del möbler och sängar och så.. Mamma kommer nog på novemberlovet och hjälper till med gardiner och bära möbler =) Tycker hon är lika kul som jag.

Det har bott en målare i huset, för flera år sen, och han har visst använt alla sina spillskvättar och målat på en massa experimentartade sätt.. ska bli skönt att måla över allt så det blir en färg och lite enhetligt.



Nu hittade Maja ett paket druvsocker, det var gott ; ) då är hon pigg ett tag till då =)

L

.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0