fina fredag

Det kändes i morse som en fin dag.. Maja skulle vara på dagis lite tidigare för det var utflykt till Vågerstad, och kolla på traktorer... =) Tänk vad spännande, alla dagisbarnen har pratat om det länge =)

Sen sitter jag där med mina papper.. och så ser jag att det öser ner ute.. åh, så blöta de blir nu. Ska jag åka och lämna en regnjacka till Maja, hon hade ju inte den på sig i morse?
Men sen blir det fint.. De hade blivit lite blöta på väg hem, men det fanns extrakläder i lådan =)

Åkte och handlade lite mat innan jag hämtade Maja, går 10 ggr fortare då.. och 50 ggr mindre svett ; )

Sen var det så fint ute, skönt och soligt. Jag hämtade Maja och sen gick vi en promenad. Det var bara för trist att gå in på en gång. Maja hade ju en klubba från John Deere (?) och en flagga så hon mådde toppen i vagnen.. Jag plockade en bukett Rölleka.. och tog några kort..


Det är kort från vår tomt och en bit neråt vägen.. jag tycker vi bor så fint, speciellt när det är vackert väder =) (Jag är galen när det är storm, har ju fått 2 tak avblåsta så det är inte roligt med blåst)
Jag tycker om grusvägar.. och blommor det är synd om.. här är det nypon på bilderna..
En sak jag verkligen gillar är att gå efter vägarna och plocka blommor.. det gjorde jag alltig när jag var barn och gick efter mormors vägar och skapade en bukett, hon ställde den alltid på bordet =)

Nu har jag en bukett i gult som lyser upp lite, jag väntar på K som är i gbg och jobbar.. i morgon ska vi på 90-års kalas.. känns som en bra helg, hoppas nån kommer och köper Saaben så vi slipper den =)

trevlig helg!

.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh, vad mysigt ni ser ut att ha det! Ibland vill jag oxå bo på landet, när man bara kan strosa runt och inte behöva vara som en hök på Enya för det finns trafik runt om.. Sen är det underbart på somrarna att bara kunna vara :)

Men å andra sidan tycker jag det är trist att vara så isolerad.. tycker jag iofs vi är det här med, så hur skulle det vara att bo på landet? haha.. :)



hoppas ni får en trevlig helg i alla fall! enya åker till jerry imorgon så vi ska passa på att ha lite morgonmys!

kram från oss

2008-10-03 @ 23:05:07
URL: http://eeia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0