Nya utmaningar

Från gårdagen:
Jaha.. ja jag ska försöka ta saker i egna händer.. nu har K sagt det, jag vet att han inte kommer bli helt nöjd med resultatet men "för att ge igen" så ska jag sluta vänta och försöka själv.. så i morgon ska jag flytta på husvagnen.. =) Jag har aldrig kopplat på ett släp förut, jag har kört med husvagn och släpkärra men inte kopplat på.. jag tror inte jag orkar med alla tunga kopplingar och hakar av alla slag men tusan om jag tänker ge mig! Jag får väl rapportera hur det gick..

På lördag ska jag lära mig köra lastmaskinen, det har jag faktiskt velat från dess vi köpte den, för jag har faktiskt investerat i den med men har alltid fått höra att den är för tungstyrd.. nu får jag väl testa.. vore väl bara komiskt om jag prejade ner en husvägg någonstans.. ;/ (lite vasst och  tjurigt uttryckt, precis som jag för ögonblicket)

Nästa projekt? uträkning av isolering av vägg i vårt gamla sovrum? Vill ju ha mycket av det mesta klart.. behöver verkligen en hall för alla smutsiga ytterkläder, stövlar och blöta overaller.. Har ju gjort en satsning där tidigare men fastnade vid alla hängande elkablar och det o-flytspacklade golvet.. ska jag ge mig i kast vid det med? =)

(vet ju bara hur noggrann Mr H är.. det ska vara sprutlackerade lister, inte penselmålade, rätt typ av färg, inga billiga material, klena lister etc.. )

Jag ska försöka, jag kommer inte heller bli helt nöjd av resultatet.. kanske kommer det inte ens bli ett resultat.. jag vet inte ens om jag kommer orka försöka.. Jag jobbar ju med, och sen har jag fröken illbatting att roa.. nån är ju beroende av mat och fasta tider, lite lugn och ro, och mamma som är med och tittar/sällskapar i allt man gör =)

Äh, skit, jag ville ha det mer rosa och svävandes på små ulliga moln, inte vardag och ständig trötthet, gnäbb och allt för korta stunder av mys och familjelycka..


Suckar och bockar för ikväll..

L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0