Arma mig..



Ser ut som värsta olyckan! Men det är bara en stabiliseringstejp.. =)

I morgon är det 4 veckor sen jag fick ont i armen och idag var jag hos en sjukgymnast på vårdcentralen..
Min axel hade "ramlat" fram lite, så axelleden slår emot slemsäcken vilken blir irriterad och inflammerad.
Nerver kommer i kläm och det gör ont ner i armen.. Tänk vad man lär sig =)

Nu ska jag ha axeln bakåttejpad i tre dagar.. sen ska jag stabiliseringsträna med sjukgymnast "lång tid framöver"... =(
Allt detta för att jag är överrörlig.. hon sa till och med extremt överrörlig, det är tydligen inte många som kan röra armarna så mycket som jag.. jag är bäst alltså =)
Fast det kanske inte är så bra.. kanske hänger det ihop med min huvudvärk, som K säger "jag har för lång hals".. ska försöka bli lite starkare så jag håller upp mina klena, överrörliga leder lite bättre..

Värsta utlägget.. kändes som det var bäst att skriva ner det medan jag kommer ihåg allt =)

Så var det med det.. det värker lite mer nu när axeln tvingas bakåt men det ger sig nog..

TV, sen sova...

L

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ojdå! Tänk så det kan gå! Men tur det finns tejp, right? ;) Jag är oxå överrörlig, kanske därför jag har problem med min vänstra axel? Har nämnt det för sjukgymnasten men hon sa inget om det.. Hur känns din "värk"? Gör skitont eller känns det bara som att nåt inte stämmer riktigt?

För mig känns axeln typ inte riktigt vilad någångång.. lite som växtvärk och måste röra på den för att inte känna av det.. Tror du det kan finnas någon koppling?



Hoppas tejpen gör sitt i alla fall! Kram

2008-11-12 @ 07:39:15
URL: http://eeia.blogg.se/
Postat av: Lena svarar

Jag har haft riktigt ont och hugg i armen i 3 veckor men nu är det mer en molande värk, ja som växtvärk.. Att jag varit överrörlig förut, eller som man typ varit lite stolt över, rätt vig, har inte bekymrat mig, men nu när det börjar bli ett problem så ska jag kolla upp det lite mer, tänk om det har med min huvudvärk att göra? Det finns några test att göra själv för koll av överrörlighet, ska skicka en länk till dig när jag hittar den.. /Lena

2008-11-12 @ 10:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0