sytt och sytt..

Idag har hag sytt nästan hela dagen, så gott det går med Maja hängandes kring benen förstås. Hon har varit riktigt snäll dock, lekt lite själv och suttit stilla i mitt knä en hel del. Det tar ju lite längre tid än om man fick härja fritt, jag alltså, men jag är glad att jag fått så mycket gjort som jag fått =)



Det är väl så när som klart med gardinerna till husvagnen nu då, ska bara kolla med K om han önskar en lite fancy kant eller raksöm på kappan..

Hoppas på ett stiligt resultat, det jag har att jobba emot är ju brunt och krusidulligt =) (som jag annars gillar..) men nu ska det blir sobert och lugnt.. ;)



Mina tyger.. det första, grå, blir gardiner och det lite fluffigare mjukare dynor.



..och här i hallen har jag mina maskiner för tillfället.. inte massor med plats men jag slipper gå ner från en eventuellt sovande Maja.. overlocken går ju på tre-fas så den går ju inte att flytta på hur som helst.. tur jag har K som kan fixa ström åt mig! Men så har jag ju fått maskinen av honom oxå....TACK! bättre maskin finns inte!

Underbart att sy, när det går strålande =) 
Imorgon ska jag ge mig på dynorna...

 L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0