kvällning

Sitter och surfar lite så här om kvällen.. K jobbar och jag väntar honom väl inte i det närmsta men det kan ju vara skönt att sitta uppe ändå lite för sig själv.. Maja somnade tidigt, innan 8, så jag har fått mycket kväll..
Här är en site jag kollar in.. en tjej som är spännande att läsa om, lite olikt mitt liv men ändå lite lika.. http://www.mama.nu/blogg/pernillas-blogg/
En annan tjejs blogg jag kollar in är mer olik mig.. mest för att hon är yngre, vi hade nog varit mer lika om jag fått backa ca 7 år.. http://www.improveme.se/natacha
(gamla jag!)

Började läsa deras blogg då jag läste att de "bråkat" om kändisskap och tuttar =) spännade tyckte jag men fann istället två helt olika ? tjejer som lever och njuter av sina liv, det piggar upp!

Bloggande kan alltså vara och ge något mer än bara "se mig och läs om mig"
Mig har det gett spänning och kanske lite vänskap.. kunskap och intresse..
Fattade faktiskt inte vad Blogg var till en början.. aftonbladet och blogg var för mig bara en reporter som skrev..? Men nu fattar jag ; )

Annars.. många tjejer bloggar och skriver om sina senaste shoppingfynd.. outfits på outfits.. hm.. ska jag bli avis? jo visst blir jag..! Jag vill också kunna shoppa lite här och var och då och då.. inte för att jag behöver massa nytt.. jag klarar mig rätt bra. Men vi lever nog lite olika liv =) Hade jag 5000 över skulle jag nog köpa panel till taket i stora hallen nere istället för en ny gucciväska, eller dior.. ; ) 

Vilket fint liv jag lever! Jag behöver inga designerskor.. bara lite panel och klinkers.. tänk vilket spa jag ska få.. när vi får råd och tid.....

Hade vi bara råd och tid (dröm) vad skulle jag skaffa då?
- biosalong på loftet?
- underbara rum i bostadshuset, till vänner och uthyrning?
- spa't såklart... med träningsrum
- syateljé
- fixa verkstan fin åt älskling ( så jag kan vara där och lära mig svetsa med lite större nöje än nu)
- övervåningen med bibliotek, sovrum, tvrum och världens största kristallkrona!

( lista i ej prioriterad ordning)

Möjligheterna är oändliga.. ska jobba på tålamodet bara.. pengar behövs ju en del.. K gör ju just nu så gott han kan där.. magsjuk som han är stackarn... ska nog kolla med sjukvårdsupplysningen i morgon om han inte blivit bättre, annars blir han nog bara skinn och ben, inget kvar att krama på.. (för hans skull, han mår ju inte bra alls)

Nu blev jag trött och dimmig på ögonen.. ska krypa över golvet och i säng.. via en omväg till toan och borsta tänderna..
Lite röriga tankar ur huvudet, kanske sover jag lugnare nu =)

Nattinatt




Kommentarer
Postat av: Evelina

Kollade in Pernillas blogg jag med, men hon är tyvärr inget för mig.. i alla fall inte på tv :P



Låter som mysiga planer ni har på saker till huset.. hoppas det blir av! :)



2008-08-06 @ 10:44:13
URL: http://eeia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0