dagen idag..

lite trist start på dagen.. jag tjurade lite för att K skulle åka och jobba, det känns ju extra trist när det är helg men vi ska ha en bra dag tillsammans i morgon. =)

Maja och jag åkte till stan istället efter lunch. Vi gick och gick, kollade lite här och var, det har byggts om en del på stan visst.. Vi köpte en tunn toppluva till Maja, det kan ju vara kallt när som helst och hon är ju ute och leker på förmiddagarna. Sen köpte vi en liten present till Alfred, Majas tremänning som vi får träffa nästa helg. Maja fick en liten anka som blinkar för den fick en puss i affären och då måste hon ju bara ha den ; )
Maja fick lite mat på GyllenGrillen, vi kollade lite till sen åkte vi hem. Då trodde jag vi skulle få sova lite men hon var inte trött så vi har grejat hela kvällen istället.
Maja matade katterna, lekte med skålarna, slog sönder en skål, satte sig på en av bitarna och fick en reva på låret, annars har allt gått bra. Vore roligare om K var hemma förstås..

Pratat lite med mamma och pappa, de ska flytta till lägenhet och det är ju en del saker de har att styra med. En del möbler blir över, jag får morfars fotölj och en utegrupp.. och så mitt piano.. hm, blir svettigt att bära in det här, upp för alla trappor och allt, och jag vet inte vart jag ska ställa det än..

Nu sover snosan och jag ska ha lite kväll.. kollar efter Kavatskor på Tradera.. ska passa på att gå in i fabriksbutiken när jag åker hem nästa gång, se hur priserna är där.. de är dyra de rackarna annars..

Lördagkväll.. sitter här och surfar, det var annat på den gamla goda tiden =) Men det är billigare nu =)


En liten snodd lista, fast med mina svar...

HAR DU:

Förhållande: Jepp
En bästa vän: Ja, K
Haft ett seriöst förhållande: Ja, nu
Kysst en av dina bästa kompisar: Nej, det tror jag inte..
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja =)
Fått ditt hjärta krossat: Ja, fast så här i efterhand var det ju bra
Skrikit åt en lärare: Kanske åt mamma, fast inte åt nån jag haft i skolan
Kysst någon och sedan ångrat dig: Ja o ja
Ljugit för dina föräldrar om vart du är: Jo
Några smycken som kostat över 1000 kr: Förlovningsringen.. och snart en till =) Äger mer dyra smycken fast jag inte köpt dem själv.
Snusat: Nej som tur är
Rökt: Nej, verkligen tursamt =)

11 DAGENS:

Klädsel: Jeans och svart tröja med lite gröt på axeln
Frisyr: Tofs
Låt: Kom på att jag saknade att lyssna på Winnerbäck när jag hörde en låt på Cubus.
Vill ha: hem K
Sjuka: lite hosta =)
Drog: Bamyl
Saknad: K
Köp: Mössa, leksaker, Bamyl, bröd, vatten, korv o mos, bindor, dietdrink
Godis: inte fått nåt =(
Attityd: Lite sur först sen glad.
Tanke när du såg dig själv i spegeln första gången i morse: Hm, borde tvätta håret..


11 första:


 Första bästa kompis: Marika
Bil: PER, min Mitsubishi (saknar)
Kärlek: Mattias på förskolan
Husdjur: hunden Dicky
Semester: Till mormor och morfar i Hallsberg
Jobb: Sommarjobb på sjukhemmet i Kumla
Köpta skiva: New Kids on the Block =)
Riktiga kärlek: Första pojkvän var Anderas..
Piercing: Öronen, tog hål i åttan.
Konsert: KOmmer inte ihåg, inte min grej

10 SISTA:

Personen som sms:ade dig: K
Personen som pussade dig: Maja =) annars K
Personen som du kramade: Maja, annars K
Personen som ringde dig: K kanske, eller Asta i Kaga 
Personen som du ringde: K, spännande va?
Personen du sa 'jag älskar dig' till: K
Alkoholdrycken: Vin, eller snart cider =)
Filmen du såg: The prince and me, just nu..
Gången du grät: När K skulle jobba helgen vi skulle åkt på semester
Måltiden: Ett ägg.. innan en dietdrink.. macka snart..

9 SKULLE DU:

Våga hoppa fallskärm: Nej, usch
Våga hoppa bungyjump: Nej, tänker inte utsätta mig!
Dejta någon med väldigt mycket tatueringar: Kanske förr..
Kalla dig själv lycklig: Ja, mycket, glömmer det ibland dock
Hellre ta bilden än vara med på den:  Både och, gillar kort, blir ful bara
Kunna gråta över en kille: Jodå
Kunna gråta över en tjej: Jag gråter lätt
Ljuga för någon: Ja men vill helst slippa
Kunna springa 50mil: Om jag fick lägga ihop, inte på en gång såklart

8 VAD:

Gör du just nu: Fyller i listan och ser på tv
Ska du göra imorgon: Röja på tomten
Säger du till dig själv när allt känns svårt: Stackars mig =)
Har du med dig in på bion: K och godis och en jacka så jag inte fryser
Är det för färg på dina byxor: Svarta lite urblekta
Är det för väder hos dig just nu: Regn nyss 
Är det första du lägger märke till hos det motsatta könet: Utstrålning, kroppshyddan =)
Skulle du göra om du vann på lotto: Köpa nåt kul och spara

7 SAKER DU HAR PÅ DIG:

1. Tröja
2. Mysbyxor
3. Trosor
4. BH
5. Klocka
6. Glasögon
7. 2 ringar

6 BLANDAT:

Är du blyg inför det motsatta könet: Nej inte alls
Hur gammal blir du nästa födelsedag: Ynka 31 =)
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Ja och jag långtar tills det är över
Använder du huvtröjor: ja, jag har en fin jag fått från K
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Nej, aldrig mer, lovat
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta: Motsatta

5 VAL:

Solnedgång eller soluppgång: Solnedgång
Sommar eller vinter: Vit vinter
Vilken ålder har varit bäst hittills: 23 och nu
Sova på sida, mage eller rygg: Sida
Kramar eller kyssar: både och!

4 måsten i hemmet:

Tv eller dator: TV
Dusch eller toalett: Toalett!! Duscha är ett onödigt ont..
Mixer eller brödrost: Brödrost
Soffa eller säng: Säng

3 vill ha:

Pool eller bubbelbad: Mitt bubbelbad som jag väntar på.... K!
Hemmabio eller hemtjänst: Hemtjänst skulle underlätta
Kamera eller videokamera: Kamera

2 girigheter:

Dyr mat eller billig mat: Billig, äta är ett annat nödvändigt ont
Dyra produkter eller billiga: Jag blir glad av billigt =)

1 ABSOLUTA måste i livet: 
Min familj, allt annat kan man ersätta..

Pust =)


Kommentarer
Postat av: Evelina

Kul att du med gjorde listan! :)

2008-09-01 @ 10:35:03
URL: http://eeia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0